Більшість велолюбителів прекрасно розбираються в велосипедах. Добре знають, як налаштовувати їх, які компоненти вибирати і звичайно, як на них кататися. Тим часом, на будь-якому велосипеді є компоненти, на які мало хто звертає увагу, і один з цих компонентів - гальмівні колодки. Найчастіше колодки вважають чимось абсолютно неважливим: «колодки - вони і в Африці колодки» - вважає більшість байкерів. Насправді все не так просто. «Вони гальмують, і це все, що мені необхідно» - думав я раніше. Але, зайнявшись дослідженням відмінностей гальмівних колодок, я виявив, що різні типи дискових гальмівних колодок гальмують зовсім по-різному, і правильний їх вибір дозволить отримати більше задоволення від катання і поліпшити час на гоночній трасі.
Запам'ятайте - ніхто не вибере колодки за вас, але у статті нижче ми постараємося розібратися в тому, чим відрізняються колодки один від одного, і розповімо про їх плюси і мінуси.
Існує два основних типи дискових гальмівних колодок: металеві ( вони ж спечені Sintered) і напів-металеві . Ці два типи мають свої плюси і мінуси, і вибір правильного складу колодок залежить від безлічі речей, таких як:
- Вага райдера - Погодні умови на трасі - Стиль катання - Розмір гальмівних дисків
Спечені колодки (sintered). Ці колодки виготовлені, шляхом спікання металевої крихти (зазіза міді та ін).
плюси: - Витримують більш високу температуру, ніж органічні колодки - Виграють в потужності в мокрих умовах - Більший ресурс
мінуси: - Більш шумні - Довго притираються - Недостатня модуляція - Більше тепла передається в каліпер.
Такі колодки стануть хорошим вибором, якщо ви - важкий райдер. Вони також рекомендуються для катання по бруду і під дощем. Також вони будуть хорошим вибором для використання з невеликими роторами. Незважаючи на те, що вони більш гучні і модуляція з ними гірша, ніж з напів-металевими колодками, важливим плюсом є те, що навіть в кінці довгого спуску потужність не падає. А так, як ці колодки зроблені з більш жорсткого компаунда, ніж напів-металеві, їх ресурс значно більший. Але пам'ятайте - не варто вибирати цей тип колодок виключно через ресурс. Завжди купуйте ті колодки, які будуть краще працювати у ваших умовах. У будь-якому випадку колодки відносно недорогі і ви завжди зможете купити нові замість зношених.
Органічні колодки. Органічні колодки зроблені з органічних (хто б міг подумати!) Матеріалів, з'єднаних між собою гумою.
плюси: - Тихі - Швидко притираються - Краща модуляція - Оберігають каліпер від перегріву, повертаючи тепло ротору
мінуси: - Швидше стираються - Не дуже добре працюють в мокрих / брудних умовах
Органічні колодки призначені для легких райдерів і тих видів катання, де не потрібно багато і довго гальмувати - наприклад крос-кантрі. З цими колодками сильно поліпшується модуляція. А ще вони набагато більш тихі, ніж їх металізовані побратими. Великий мінус цих колодок - стираються вони помітно швидше металізованих, відповідно міняти їх доводиться частіше, плюс зростає ймовірність того, що гальмо доведеться частіше прокачувати. І, звичайно, не варто використовувати ці колодки для катання в грязі - в принципі навіть звичайний пил здатна помітно погіршити їх ефективність. Варто використовувати металізовані колодки якщо:
- Ваша вага вище середнього
- Ваш стиль катання - даунхіл
- Ви часто катаєтеся в несприятливих погодних умовах (калюжі, бруд, пил і т.д.)
Органічні колодки знадобляться якщо
- Ваша вага середній, або нижче середнього
- Ви катаєтеся в суху погоду
- Ваш стиль катання не має на увазі частого і сильного використання гальм
Це тільки загальні рекомендації, які допоможуть визначитися з вибором. Остаточне рішення, які колодки вибрати, приймати все одно вам. Пам'ятайте - написане вище це не правила, а поради....
Пророк и основатель Церкви Святой Планетарки и Брукса в городе Мариуполе...))
Romeo писал(а):Це тільки загальні рекомендації, які допоможуть визначитися з вибором. Остаточне рішення, які колодки вибрати, приймати все одно вам. Пам'ятайте - написане вище це не правила, а поради....